Monday, October 8, 2018

Psstt...Alfalfa sebagai ejen detoks?

Eh betul ke apa yang saya baca ni?

Toksik ada di dalam badan dan darah?

Pembuangan toksin tidak betul? dan tidak keseluruhan?

Saya sihat, tiada toksin, semuanya makanan organik.

Alfalfa Complex size sederhana


Salam semua, anda masih tertanya-tanya tentang detoksifikasi? Tercari-cari sumber bacaan tentang nyah toksin? Benarkah kehidupan kita yang amalkan bahan organik semata tanpa bahan berpengawet dan beracun, itu selamat?

Apa yang anda baca tu betul dah tu...dalam kehidupan seharian tak terdedah dengan toksik tak sah.

Kenapa? 

Kerana, setiap hari kita sememangnya dikelilingi dengan bahan-bahan berbahaya, sama ada sedar atau tidak, itu adalah sesuatu yang agak sukar untuk kita tentukan. Sedangkan udara yang kita sedut pun kita tak nampak apa partikel dalam kandungan udara tu. Sebagai contoh cat pada dinding, kita nampak cantik je. Losyen pada tangan wangi je, sabun mandi pula dengan SLS, Paraben nya.

Apatah lagi dalam bahan makanan, sebagai contoh, baru-baru ini, terpampang di dada akhbar tentang kisah penarikan balik salad dari pasaran Singapura. Kenapa? 
Sebab dikesan mengandungi Fipronil pada kadar yang tinggi. 

Apa tu Fipronil?

Ia adalah sejenis racun untuk kawalan serangga perosak. Cerita lanjut boleh baca di sini dan di sini.

Nak sihat makan sayur tapiii....okeh, sayur tak salah cuma kita sedia maklum ada perkara yang kadang-kadang berlaku luar jangka kitakan.

Oh ya, bagaimana nak tau badan kita ni ada toksin atau tidak?

Berikut adalah antara tanda-tanda badan dipenuhi toksin:

- selalu letih
- nafas berbau
- sembelit
- berat susah nak turun
- sakit kepala
- kulit gatal-gatal dan berjerawat

Jadi apa tugas kita? 

Untuk menyah toksin dan memastikan badan terus sihat pada tahap maksima, kita amalkan proses detoks. Ada pelbagai kaedah, antaranya berpuasa dan juga melalui pengambilan suplement.

Sebagai contoh di Shaklee, Alfalfa Complex adalah produk herba paling sesuai diamalkan untuk proses detoks secara mudah. Ianya dapat membantu menyingkirkan toksin, asid urik, lemak dan kolesterol yang mengotorkan darah.Tapi dengan ianya adalah dengan syarat, proses detok ini perlu diamalkan secara konsisten, then only you'll feel the difference.

Bercerita tentang Alfalfa Complex, alfalfa itu sendiri sebenarnya apa?

Ia adalah sejenis herba yang dengan nama scientific nya Medicago Sativa juga dikenali dengan nama Lucerne. Dikatakan berasal dari timur tengah yang mana ianya ditemui di Iran dan negara mediteranian, selain terdapat bukti mengatakan yang ianya telah pertama kali ditemui di Turki. Ia juga ditanam di beberapa negara tropika kerana khasiat dan mineral yang baik untuk haiwan ternakan. 

Okeh, mudahkan nak detoks? Pada harga mampu milik, Alfalfa Complex amat membantu dalam proses detoks itu sendiri. 

Oh ye, Rumah Anggun juga menggunakan Alfalfa sebagai bahan untuk scrub dalam sesi facial dan pilis untuk ibu dalam pantang. Untuk pakej facial sila klik sini.

Hebatkan? Macam-macam kegunaan dia.

Nak cuba? Cepat roger ana, klik link di bawah.
Harapan kami di Rumah Anggun agar anda sentiasa sihat aminnnn.
Kami juga amat menitik beratkan servis terbaik pada harga yang berpatutan.




No comments:

Post a Comment

Vivix by Shaklee

Salam Semua...bulan ni produk terhangat di pasaran a.k.a VIVIX sedang promo ye. Harga terkejut sampai rasa berbaloi sangat sebab biasanya s...